12. 6. 2012

Tavoľník (Spiraea japonica Magic Carpet)

Minulú zimu nám v skalke vymrzlo veľa rastlín a potrebovali sme ich nahradiť inými. Keďže som už nechcela tie isté (kvôli vymŕzaniu), hľadala som niečo iné a zaujímavé. Milá pani zo záhradníctva, kam chodíme často nakupovať, mi poradila tento zaujímavý tavoľník a som rada, že som sa nakoniec rozhodla kúpiť ho.  Tavoľníky ma doteraz nejako zvlášť neoslovili, ale musím povedať, že také krásne farebné divadlo, aké nám predvádzal tento drobček už od skorej jari, som už dávno nevidela ... rašiace lístky mali najskôr ružovo-červenú farbu, ktorá potom neskôr prechádzala do oranžovo-žltej ... po nejakom čase sa farba listov zmenila na žlto-zelenú a červeno-ružové zostali iba končeky novo vyrašených lístkov ... no a nakoniec všetky listy ožltli a ozeleneli a teraz v polovici júna zase rozkvitol drobnými ružovými kvietkami, ktoré sú tiež celkom pekné.  Po odkvitnutí ho chcem trochu pristrihnúť, aby sa zahustil. Veľmi pekný článok o tavoľníkoch nájdete napríklad TU

***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž