20. 6. 2013

Motýlia záhrada

Chcete vedieť ako prilákať motýle do vašej záhrady? Vysaďte tie správne rastliny a urobte si motýliu záhradu.


Motýle majú veľmi radi teplé slnečné miesta, ktoré sú plné pestrofarebných kvetín. Kvety niektorých rastlín totiž obsahujú nektár, ktorý je pre ne potrava. Aby ste ich prilákali do svojej záhrady, stačí len vysadiť tie správne rastlinky, ktoré ich do vašej záhrady prilákajú. Rastliny môžete vysadiť spolu na jednom mieste, aby tvorili jeden celok, alebo ich môžete vysadiť tak, aby boli rovnomerne rozmiestnené po celej záhrade. Ja som zvolila tento druhý spôsob. Rastlinky umiestnite tak, aby boli vysadené  blízko miest, kde sa často zdržujete (terasa, záhradná lavička, hojdačka a pod.) aby ste sa ich krásou (motýľov aj kvetov) mohli potešiť.

Rastliny vhodné do motýlej záhrady:

Dreviny:
  • Budleja (Buddleia)
  • Orgován (Syringa)
  •  Pajazmín (Philadelphus)
  • Vtáčí zob (Ligustrum)
  • Hlavoš (Cephalanthus)
  • Ceanot (Ceanothus)
  • Bradavec (Caryopteris)
  • Hebe (Hebe)
  • Levanduľa (Lavandula)

Trvalky a letničky:
  • Astry (Aster amellus)
  • Ľaliovky (Hemerocallis)
  • Klinčeky (Dianthus)
  • Flox (Phlox panniculata)
  • Echinacea (Echinacea purpurea)
  • Otočník (Heliotropium arborecens)
  • Rozchodníky (Sedum)
  • Zlatobyľ (Solidago)
  • Šalvia (Salvia officinalis)
  • Cínie (Zinnia elegans)
  • Aksamietnica (Tagetes patula)
  • Železník (Verbena)

Orgován (Syringa meyeri Palibin)

Rozchodník (Sedum)

Hebe (Hebe Red Edge)

Ľaliovka (Hemerocallis)

Ja som moju motýliu záhradu začala budovať asi pred štyrmi rokmi a zatiaľ mám zasadené 2 Orgovány, 5 Budlejí (dve modré, fialovú, ružovú a žltú), 17 trsov Ľalioviek (hemerocallis), 2 druhy Hebe (mala som štyri ale dva mi vymrzli), 4 Rozchodníky (sedum) a v lete občas Verbeny a Aksamietnice. A môžem povedať, že to naozaj funguje. Úplne najúžasnejšie sú Budleje, ktoré sa ľudovo nazývajú aj Letný orgován, alebo čo je ešte výstižnejšie - Motýli ker. Nie je nič nezvyčajné vidieť aj 5 rôznych motýľov na jednej mladej Budleji súčasne.
Ak vás tento zaujímavý nápad zaujal, vyskúšajte a dajte potom vedieť či sa vám podarilo prilákať do svojej záhrady motýľov :)

Buddleia davidii Black Knight

zdroj: Wikipédia + ďalšich asi 20 rôznych stránok o záhradničení
Všetky fotografie sú z mojej záhrady.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž