27. 10. 2013

Ako spracovať zelené rajčiny

Aj vy máte každý rok na jeseň rovnaký problém, že vám v záhrade zostane kopa zelených nedozretých rajčín a neviete čo s nimi? Vyhodiť ich je škoda a zelené sú jedovaté. Skúste ich nechať dozrieť, ako to robím ja.


Postup je úplne jednoduchý. Zelené rajčiny oberiem a naukladám ich do veľkého 4 litrového pohára spolu s malým jabĺčkom (ktoré dám do stredu pohára) a potom už len sledujem, ako sa pomaly začínajú vyfarbovať. Ja som ich nechala na terase, kde na ne občas trochu zasvietilo aj slniečko, ale ak je vonku už veľká zima, môžete ich dať aj do vnútra. Občas skontrolujem či sa nejaká rajčina nezačala kaziť, v tom prípade ju vyhodím. Zrelé, dozreté rajčiny postupne odoberám. Tento postup mám rokmi overený, robila to takto už moja starká celé desaťročia dozadu. Pamätám sa, ako vždy na jeseň mala všetky okná na slnečnej strane domu obložené fľašami so zelenými rajčinami :)
Poznámka: Tieto rajčiny samozrejme nikdy nebudú mať takú chuť ako rajčiny dozreté v záhrade na koreni, na slniečku. Ale určite sú lepšie ako tie, čo sa predávajú v tomto období v slovenských obchodoch.


Takéto zelené boli na jeseň, keď sme ich v septembri obrali:


***


3 komentáre:

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž