11. 10. 2016

Požitavie

Požitavie. Malý, bohom a ľuďmi zabudnutý kúsok Slovenska, pomenovaný po rieke Žitava, ktorá tadiaľ preteká. Môj rodný kraj.
















3 komentáre:

  1. Ešte jeden komentár vám se vložím. Keďže som netušila, odkiaľ pokiaľ je to Požitavie, našla som si prameň rieky Žitava. Pri čítaní článku som prišla na to, že až tak neznámy ten kraj pre mňa nie je, pretože v Zlatých Moravciach, aj v Topoľčiankach som už bola. Dokonca mám aj fotku Nepomuckého z Topoľčianok, len som nevedela, že tomu kraju sa hovorí Požitavie. Ja som rodáčka spod Tríbečského pohoria, čo nie je zase až tak ďaleko. Ale som z opačnej strany pohoria, nie z tej, kde sú Zlaté Moravce.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekný deň želám, kľudne vkladajte toľko komentárov koľko len chcete :)
    Do tejto časti blogu s článkami mi aj tak skoro nikto nechodí, prakticky si to tu píšem tak nejako sama sebe a sama pre seba :)
    Podľa toho čo píšete, sme možno aj rodáčky spod Tríbeča, hoci každá z iného kúta :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Na to, že tu máte aj ten most, som úplne zabudla. V tej dedine som nebola. Navštívila som ZM, Viesku nad Žitavou, aj toho Nepomuckého v Slepčanoch som vďaka jednej pani, ktorá cestovala tým istým autobusom zo ZM ako ja a všetko mi pekne vysvetlila. Sochy budem dávať na blog postupne, ako som ich fotila, zatiaľ je tam len tá zo Zlatých Moraviec.
    https://svatyjannepomucky.blogspot.com/2019/08/zlate-moravce.html
    Dnes mám pod prstami na nohách mozole, lebo som bola obutá v sandálkach a za celý deň som nachodila viac ako 15 km. Lepšie by bolo bývalo, keby som sa obula do tenisiek.
    Zdravím do Požitavia!

    OdpovedaťOdstrániť

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž